3 Nisan 2012 Salı

Gül Tatlısı..



Pazar günü Hamza'nın veli toplantısına katıldım. Amanda aman çocuğum okullu olmuşta veli toplantısına gidermişim:)) Duvarlardaki renk renk faaliyetleri görünce orda kalıp eve gitmeyesim geldi. Ordaki 4 yaş çocuklara +34 tur bindirdiğim için bunun pek mümkün olamayacağını farkettim:))

Öğretmenimiz velilere evdeki konuşmalarına çok dikkat etmelerini söyledi. Meğer bu minik canavarlar evde ne oluyo bitiyo birbirleriyle kenara çekilip dedikodu yapıyolarmış:)) sınıfta bahar temizliği yapan çocuklar( yani iki erkek çocuğu yani biri benim oğlum oluyo) birbirleriyle şöyle konuşurken öğretmenleri kulak misafiri olmuş:) Replik aynen şu :

Ahmet: Ay ben ikinciyi düşünmüyorummm...
Hamza: Evet bende düşünmüyorum. Kardeşim Ayşe zaten beni çok zorluyo onunla uğraşmak çok zor...
.......
Evet tahmin ettiğiniz gibi:) 2. çocuğu düşünmüyomuş bizimkiler:)) Veliler olarak yarıldık tabi:)))  

Bi dakka çay koyiyim geliyorum.......................... Geldimmm.... :) Ha son olarak Sony'nin bu muhteşem icadını görmenizi istiyorum:)) Tıklayınn...

Bu güzel muhabbetimizi şöyle şerbetli bi tatlıyla tatlıya bağlayalım.. Aslında tarif kalbura bastı tarifi. Ben bu güzel güneşli güne uygun olarak onu gül tatlısına çevirdim..

Malzeme:

1 Yumurta
125 gr margarin
2 kaşık yoğurt
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
İnce çekilmiş fındık
Arzu edilirse Gıda boyası (kırmızı)

 Şerbeti için:

2 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1 çorba kaşığı limon suyu


.....


Hazırlanışı:

Önce şerbeti diğer tarafta kaynatıyoruz soğutuyoruz. Hamur malzemesini yoğurup merdaneyle açıyoruz ve kahve fincanı ile yuvarlaklar kesiyoruz. Yuvarlak hamur pasçalarını 5'erli üst üste resimde görüldüğü gibi sıralıyoruz. Ortasına boylu boyunca fındık koyup ok yönünde rulo yapıyoruz ve bıçakla ortadan kesiyoruz. Kestiğiniz  kısmı tepsiye gelecek şekilde yerleştiriyoruz. 180c. önceden ısınmış fırında 20 dakika pişiriyoruz.. Şerbet soğuk, tatlı sıcak şekilde şerbetimizi döküyoruz..




Afiyet Olsun ....


5 yorum:

Zeynep dedi ki...

:)))))yaaaa ne tatlı bu yeni nesil çocukları,bayılıyorum hepsine valla:)maşallah:)
konuya dönecek olursak bu güller benim bahçeden koparılmışşşşş sankiii:))))
ellerine sağlık canım çok çok öperim

sosyolog dedi ki...

şekerim akşam akşam canımızı çektirdin yine ellerine sağlık

komançi dedi ki...

olsada yesek :)

disal dedi ki...

:)) ah hamza.....sabah sabah güldürdün beni.....sen zaten düşünme şimdilik..:))

devrem ellerine sağlık...güllü tabağında güllü tatlılar çook üsper oluş......harikaa:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok güldüm çocukların sohbetine. Gerçekten dikkat etmek lazım. Kayıt cihazı gibiler. Bu arada tatlın nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...